هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

مهریه ...

اینقدر بحث مفصلیه که نمیدونم از کجا باید شروع کنم ... 

الآن یه جمله اومد تو ذهنم  « دخترا فروشی نیستن  »

اصلا بهتره از شما بپرسم 

چقدر مهریه ؟ 

اگه دختری چقدر میخوای ؟ 

اگه پسری چقدر میدی ؟ 

 

 

... : الآن دخترا میگن ...۱۳۶ 

... : پسرا هم میگن ۵ تا به نیت ۵ تن 

... : اینا جواب نمیشه نه تاریخ تولد نه ۵ تا یا ۱۴ تا 

... : یه جواب منطقی

نظرات 23 + ارسال نظر
حمید 1389/09/18 ساعت 18:06 http://hamidshams.blogsky.com/

سلام خانومی
حرف جنس لطیف که میزنن درد دلامون تازه میشه
مهریه؟؟؟؟؟
مگه من میخوام دختر بخرم که ۱۳۶۰سکه طلا بدم.این مبلغ که از پول خون یه زن خیلی بیشتره
واقعا مهریه چه تضمینی برای خوشبختی دختر میشه
من با مهریه زیاد مخالم
زن فقط میتونه نصف دارایی یه مرد را به عنوان مهریه طلب کنه
من به شرطی ۱۳۰۰ سکه مهریه را میدم که ۲۶۰۰سکه بتونم تهیه کنم
شایدم برا همینه مجرد موندم

آمده​ام که سر نهم عشق تو را به سر برم
ور تو بگوییم که نی نی شکنم شکر برم
آمده​ام چو عقل و جان از همه دیده​ها نهان
تا سوی جان و دیدگان مشعله نظر برم
آمده که رهزنم بر سر گنج شه زنم
آمده​ام که زر برم زر نبرم خبر برم
گر شکند دل مرا جان بدهم به دل شکن
گر ز سرم کله برد من ز میان کمر برم
اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم
اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم
آنک ز زخم تیر او کوه شکاف می کند
پیش گشادتیر او وای اگر سپر برم
گفتم آفتاب را گر ببری تو تاب خود
تاب تو را چو تب کند گفت بلی اگر برم
آنک ز تاب روی او نور صفا به دل کشد
و آنک ز جوی حسن او آب سوی جگر برم
در هوس خیال او همچو خیال گشته​ام
وز سر رشک نام او نام رخ قمر برم
این غزلم جواب آن باده که داشت پیش من
گفت بخور نمی​خوری پیش کسی دگر برم

براستی نمیشه گفت ... خیلی سخته
اما احساس میکنم نیمی از دارایی مرد باید به دختر برسه
چون آنها با هم همه چیز را جمع کرن
شاید یک خونه کوچیک و شاید در حد توان داماد

حالا کی مهریه رو داده کی گرفته؟؟؟ (قدیمیا میگن)
به اندازه ی سال های عمرش بهش گل رز میدم(عشقای زیادی رمانتیک)
۱۴ یا ۵ سکه ( مذهبی ها)
من اصلا مهریه نمی خوام (عروس زیادی عاشق)
=========================
نمیشه گفت کی دقیقا چی می خواد !
هر کی دلش یه چیزی می خواد !
من فکر نمی کنم سر دخترا قیمت بزارن
فقط یه پول واسه وقتی که دختره نتونه پول دربیاره(شاید )
اما هنوز به این فکر نکردم که دوست دارم چی مهرم بشه!
فقط می دونم نمی خوام خیلی زیاد باشه !
مثلا اندازه ی همه ی دخترای فامیل که فک کنم حدود ۳۰۰ سکه باشه!

مجتبی 1389/09/15 ساعت 12:12 http://loves20.blogsky.com

سلام ابجی گله خوبی؟
یه سوال رستم چند سال همسایه ی شما بوده؟

راستی دیگه خبری از اون پست های جذابت خبری نیست


از ابجی زینب چه خبر خوبه خوشه سلامته؟

خانومی خوبم قشنگه هم تو رو لینکیدت ولی خودمونیم اینجا نظرای منو کم داره میبینم اینجا ارمان دور برداشته ولی داداش من اومدم هوای خودتو داشته باش

ر.م 1389/09/15 ساعت 01:19 http://rainbow57.blogsky.com

مرسی
ببخشید که هیچ نظری راجع به مهریه ندارم
فقط میتونم بگم هم دختر هم پسر باید مواظب بعضی آدما که تله میذارن واسه آدم باید باشه!
قوووووووووووود لاااااااااااااک.

مریم 1389/09/15 ساعت 00:05

سلام sniper
من ازدواج کردم و جالبه بگم همسرم هم نظر منو کاملا قبول داره و البته همسر من خانوادگی اصلا از زن دوم و این حرفها خوششون نمی یاد .
من اینا رو برای بقیه گفتم و البته خودم هم مهریه بالایی دارم ولی به یه چیزی هم اعتقاد دارم اگه زندگی جهنم بشه چه 1 سکه چه 2000 تا هیچ ارزشی نداره اون موقع هست که هر زنی حاضره همو رو ببخشه و از اون زندگی بیاد بیرون .

شبنم خانومی ما شمارو لینکیدیم اگه مایل به لینک بودید به منو حمید یه سر بزن عزیزم

immortal 1389/09/14 ساعت 21:01 http://jangavaran.blogsky.com

مهریه؟!
کی داده و کی گرفته؟!
واقعاً حالم از این جمله بهم می خوره!؟

پویا 1389/09/14 ساعت 20:33 http://loooove.blogsky.com

سلام.خوبی؟ببخشید این یه چند روزه بت سر نزدم.گلم.
آره جواب معما رو درست گفتی ولی خواستم نکم تا سر نشه.
وای مهریه.منو (نامزدم)زنم اصلا بحث مهریه نداریم.
راستی آمودم بگم وبلاگ من ۲ مدیره شد.صبا خانوم هم به مدیریت درامد.ما نوکرشیم.

SNIPeR 1389/09/14 ساعت 14:21 http://firetux.blogsky.com

بعله ! همه ی نظرا یه طرف ! نظر خانومه مریم یه طرف !
یعنی شما اگه بخوای ازدواج کنی یا اگه ازدواج کرده باشی به مهریه به عنوان یه چیزی که جلوی هوودار شدنتو میگیره نگاه میکنی ؟!!
یعنی واقعا شما حاضری با کسی ازدواج کنی که اگه براش مهریه تعیین نکنی میره سراغ یکی دیگه ؟!!

مریم 1389/09/14 ساعت 13:02

من معتقدم مهریه لازمه و البته جلوی خیلی از حوس بازی های مردو می گیره چون اگه مهریه کمی به مرد فشار بیاره خیلی دیر شلوارش دو تا میشه .
البته دور از جون مردای ما ولی به هر حال می دونم شما هم قبول دارید که مردای حوس باز کم نیستند . اگه مهریه کم باشه امروز با توئه فردا می ره سراغ یکی دیگه .
به قول شیرازی ها : خودتو بدار که شو داری
شو رو ندار هوو داری

مجتبی 1389/09/14 ساعت 11:44 http://loves20.blogsky.com

یه بار توی دانشگاه بحث ازدواج شد بعضی از بچه ها میگفتن از مهریه میترسن بعضی ازخانوم ها هم میگفتن که مهریه پشت بانه ی زنه
استاد قبول کرد و گفت اما به شرطی که این پش بانه رو از روی هم چشمی بالا و پایین نکنن
تا یکی از دخترها گفت من خودم رو میگم اگه بهم حق طلاق ، حضانت فرزند،ازادی یکسان با اقا رو داشته باشم به مهریه هیچ احتیاجی ندارم و اکثر خانوم ها هم قبول کردن

مجتبی 1389/09/14 ساعت 11:38 http://loves20.blogsky.com

اما بعضی وقتها مهریه ی بالا خیلی کار ساز میشه
مثلأ شخصی که ورشکست شده بود وقتی بانک میخواست اموالش رو مصادره کنه قاضی پرونده گفته بود اول مهریه ی زنش رو بپردازن و بعد مصادره کنن انقدر مهریه بالا بود که تمام اموال به زنش رسید وزنش هم که خیلی خانوم با شخصیتی بود تمام کارهای همسرش رو رو به راه کرد بدون اون که خونه شون رو از دست بدن حلا دیدی مهریه ی بالا همچین بد هم نیست
حالا چرا میگن سکه من میگم چهار دنگ از یه خونه حداقل اینجوری یه راه در رو داره
خانوم دوستم مهریه اش سنگین بود همه اهل منزل دوستم اعتراض کردن خانومش هم رفت مهریه اش رو بخشید دوستم هم خونه رو به نامش کرد

عجب سوالی و عجب جواب هایی
اولا چون پسرم از منظر خودم پاسخ می دم
مهریه از دستورات دین اسلامه پس مطابق اون جواب میدم
اولا تا اندازه ای قبول می کنم که توانایی پرداختشو داشته باشم می خواد ۱ سکه یا ۱۰۰۰۰ سکه
دوما کی گفته مهریه مال موقع طلاقه؟؟؟
سوما اگر کسی همسر داشته باشه و بگه مهریه رو کی داده و کی گرفته شرعا همسرش بر او حرام میشه
اینو کسی می دونست؟؟
چهارما ارزش هیچ دختری به رقم مهریه اون بستگی نداره مگر اینکه خود دختر ها اینو بخوان
دختر هایی که فکر می کنند مهریه یک تضمینه اینو بدونند که برعکس مهریه بالا یه جور احساس بی اعتمادی پسر نسبت به اعتماد دختر به خودشو به دنبال داره
ودر اخر اگه کسی با مهریه مشکل داره بره مسیحی شه

amir h 1389/09/13 ساعت 20:30

دقیقا" یادم نیست چه کسی ولی 1بزرگی میگفت که در باره مهریه دختر نباید چونه زد . ارزش و غرور و حرمت دختر زیر سوال میره.
فکر کنم 1روزی همتون تجربی حس کنید که وقتی بقیه چیزا حل بشه مهریه اصلا" چیز مهمی نیست و رسما" تشریفاته

Unicorn 1389/09/13 ساعت 15:43 http://fire-fighter.blogsky.com

مهریه واسه وقتیه که تو زندگی مرد به زنش نمیرسه و براش خرج نمیکنه(یعنی پول داره و خرج نمیکنه!)باید در حدی باشه که نه مرد بترکه نه زن رو دل کنه!
یا مثلا خدایی نکرده بعد از طلاق زن یه پولی داشته باشه که زندگیشو سرو سامون بده...

ببین من اگه دختر بودم با کسی ازدواج میکردم که واقعا دوستش داشته باشم. وقتی هم این حالت باشه دیگه واسم مهریه معنایی نداره. اگه دختر بودم هیچی نمیخواستم. میگن رسمه! همینجا میگم: گور بابای رسم... ولی الان که پسرم! نمیتونم از طرف مقابلم چنین چیزی بخوام. میگم هرچقدر که عاقلانه باشه... عندالمطالبه...

شبنم : مطمئنم اگه دختر بودی اینو نمیگفتی

SNIPeR 1389/09/13 ساعت 15:24

خوشم اومد !
وب های حرفه ای لینک میکنین !
احسنت !!!

SNIPeR 1389/09/13 ساعت 15:08 http://firetux.blogsky.com

در مورد پست که نظر خاصی ندارم ،
ولی به نظرم وبلاگتونو خیلی شولوغ کردین ...

شبنم : ممنون از تعریفت
میدونستم خیلی خوشگل شده

آرمان 1389/09/13 ساعت 13:04 http://abdozdak.blogsky.com/

اگه شوخیه به نظر من مهریه یک کیلو بال مگس عالیه!
اما اگر جدیه همانقدر که آقا پسر برای عشقش حاضر به خرج کردنه.
اما یادمان باشد ازدواج یک قرارداده. اگر روزی بخاد فسخ بشه باید بشود مفاد اونو اجرا کرد. حالا چه یک کیلو بال مگس چه هزار هزار سکه تمام بهار آزادی
منطقی بین 100 تا 200 سکه کافیه به نظر بنده.
اگر کسی فکر میکنه ارزشش مثلا 1000 یا 2000 سکه است میتونه زنگ بزنی به یکی از نمایندگی های بیمه خودرو و بپرسه دیه کامل یک انسان چقدره. تبدیل این رقم به تعداد سکه بهارازادی کاری آسونه.

شبنم : ۱۳۶۹ عدد گل رز چه طوره ؟

مجتبی 1389/09/13 ساعت 12:51 http://loves20.blogsky.com

اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول اول

سلام.
شما خونت رو کثیف نکن من درستش میکنم
خانوم عشق بحث نمیخوای قرقر کردن رو فراموش کنی مهریه رو کی داده کی گرفته
اگه دنبال بهونه واسه ی غصه خوردن می گردی بهم بگو تا چند تا دلیل ناب واست بفرسم بری غصه بخوری

شبنم : نه قربانت من به اندازه کافی غصه دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد