هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل درگذشت


خبری که همه جا پیچیده اینه :


استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل درگذشت


استیو جابز، یکی از بنیانگذاران شرکت رایانه‌ ای اپل، که این کمپانی را به دومین شرکت با ارزش جهان تبدیل کرده است روز چهارشنبه در سن ۵۶ سالگی و پس از دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری نادر درگذشت.

استیو جابز از مدت‌ها پیش به نوع نادری از سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود و پس از عمل جراحی سال ۲۰۰۴ برای درمان این بیماری، با عوارض مختلف آن روبرو بود.

وی حدود چهل روز پیش، به خاطر بیماری از مدیریت این شرکت کناره‌گیری کرد و اعلام کرد که قادر نیست تا  به وظایف و انتظاراتی که از او می رود پاسخ گوید.

شرکت اپل با صدور بیانیه ای با ستایش از تنها رییس خود از زمان تاسیس، وی را فردی خلاق توصیف کرده و گفته است که جهان «یک انسان فوق العاده را از دست داد.»

در این بیانیه آمده است: «آنهایی که این سعادت را داشته اند تا با جابز کار کنند دوست و مراد ستایش برانگیزی را از دست داده اند. استیو شرکتی را از خود بر جای گذاشته است که تنها خود او قادر به ساختن اش بوده و روح او همواره با اپل خواهد بود.»

خانواده بنیانگذار شرکت اپل نیز در بیانیه ای گفته است که استیو جابز «دیروز (چهارشنبه) با آرامش و در کنار خانواده اش درگذشت» و از «تمام کسانی که در یکسال گذشته با وی ابراز همدردی کرده و برای سلامتی او دعا کرده بودند» تشکر کرده است.

در این بیانیه آمده است که وب سایتی برای ادای احترام به استیو جابز راه اندازی خواهد شد.

آقای جابز که مغز متفکر شرکت اپل محسوب می‌شد این شرکت رایانه‌ای را درسال ۱۹۷۶ میلادی ( ۳۵ سال قبل) همراه با فرد دیگری پایه‌ریزی کرد.

شرکت اپل که تولیدکننده محصولات پرطرفداری از جمله آی پاد و آی فون است در سال جاری میلادی در کنار شرکت نفتی اکسان موبیل، به عنوان گرانقیمت‌ترین شرکت در جهان معرفی شده است.

مرگ استیو جابز با واکنش گسترده ای از سوی سیاستمداران، فعالان تجاری و مردم عادی آمریکا روبرو شده است. در سانفرانسیسکو، مردم نوشته هایی را مقابل پنجره یکی از فروشگاه های عمده اپل گذاشته اند.

جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا، محل استقرار شرکت اپل، نسبت به از دست دادن «یک سرمایه گذار کالیفرنیایی که کاملا می توانست استقلال و خلاقیت را با هم همراه کند» ابراز تاسف کرد.

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، که «به مدت سه دهه همکار، رقیب و دوست» استیو جابز بوده نیز گفته است: «جهان به ندرت فردی را به خود دیده است که همانند جابز اثرگذار بوده باشد؛ تاثیراتی که برای چندین نسل باقی مانده است. برای کسانی که این بخت را داشته اند تا با او کار کنند، این یک افتخار بزرگ بوده است. من بی اندازه دلتنگ استیو خواهم بود.»

استیو جابز در سال ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو در خانواده ای جوان به دنیا آمد که وی را به فرزند خواندگی دادند. پاول و کلارا جابز که وی را به فرزندخواندگی پذیرفته بودند نام خانوادگی خود را بر وی گذاشتند و در سال ۱۹۶۰ به شهر کلارا ولی که بعدها به دره سیلیکون معروف شد رفتند. وی در کوپرتینو بزرگ شد که هم اکنون محل استقرار شرکت و دفتر مرکزی اپل است.

نظرات 5 + ارسال نظر
shahin 1390/07/17 ساعت 08:27 http://www.h22shahin.blogfa.com

سلام وبلاگ زیبایی داری خوشحال میشم که به وبلاگ منم سر بزنی

شهرشال دانشجو شالی 1390/07/16 ساعت 00:57

توگوه خوردی گفتی دانشگاه ما مسخرست مسخره باباته ادم بودی نمیومدی .. جالا که اومدی بشین سر جات گوه نخور

ببخشید الآن شما با من بودی ؟

حالتون خوبه ؟

باران که می بارد
دلم برایت تنگ تر می شود
راه می افتم
بدون چتر...
من بغض می کنم و
آسمان گریه...!

ستوده 1390/07/15 ساعت 10:58

خدا رحمتش کنه .
به قول اون دوست بالایی خوش به حالش که مردنش هم برای جهان مهمه

فسیل 1390/07/14 ساعت 16:27 http://www.fosil.blogsky.com/

خوش بحال شون که مردنشون هم مهمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد