هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

پیاز ...


آقا من سر پیازم یا ته پیاز ؟؟؟


حالا چرا پیاز ؟؟؟


کی قضیه این مثل رو میدونه ؟؟؟


آقا من سر هویجم یا ته هویج ؟؟؟

هویج که بهتر از پیازه



... : اینم موزیلا برای اونایی که مشکل دارن ( بکلیکید ) Firefox Setup 3.0


... : اینم موزیلا برای اونایی که مشکل دارن ( بکلیکید ) Firefox Setup 8.0


... : به داستان هایه وبلاگ هم سر بزنید ، یه صفحه ی جدید اضافه کردم ، نظر فراموش نشه


... : نه سر کرباسم نه ته کرباس !


... : توضیح در ادامه مطلب



این ضرب المثل غالباً به منظور دفع مزاحم به کار برده می شود و یا فی الحقیقه در موضوع مورد تقاضای نقش و اثر وجودی نداشته باشد .
آورده اند که ...
بطوریکه میدانیم پیاز از گیاهان خوردنی است که ( هسته داخلی و زمینی آن مدور و یا شبیه به آن است به قدر تخم مرغ یا کوچکتر و یا بزرگتر و یا شاخی سبز و باریک و میان کاواک و طعمی تند )
پیاز از سه قسمت سر و ساقه و ریشه که همان ته پیاز است تشکیل شده است . سر پیاز از سه قسمت سر و ساقه و ریشه که همان ته پیاز است تشکیل شده است .
سر پیاز همان گل و تخم پیاز است که از آن برای کاشتن استفاده می کنند تا پیاز بدست آید ، ته پیاز همان پیاز اصلی مورد نظر است که به مصرف خوردن می رسد و به علت سرشار بودن از ویتامین های مقوی خاص و فواید زیادی برای آن قائل هستند ، چنانکه علامه دهخدا در رابطه با خاصیت آن چنین نوشته است : در قاموس کتاب مقدس آمده . نبات است شبیه به زنبق که در مصر بسیار می روید و پیاز مصری به واسطهٔ بزرگی و نیکی طعم معروف است و بدین واسطه اسرائیلیان آن را بر من و سلوی ، ترجیح دادند . اما سابقه پیاز چیز بی مصرفی است که نه تنها بشر از آن طرفی نمی بندد بلکه حیوانات هم آن را نمی خورند ، بلکه ملاحظه می شود که اگر کسی در وجه مشابهت به مثابه سر یا ته پیاز نباشد ، بی خاصیتی است که از او بیم و امیدی نتوان داشت . سوزنی سمرقندی شاعر شوخ طبع قرن ششم هجری برای اثبات بی اثری و بی خاصیتی وجودش چنین ارسال مثل می کنند :
پیاز نیکی من هیچگونه بن نگرفت
بدین سزد که بکوبند سر چو سیر مرا
خلاصه این بود خواص و مزایای این گیاه هزار خاصیت که البته تمام این خاصیت ها در سر و ته پیاز است . بدا به حال کسانی که در رابطه با اثر وجودی و خاصیت ذاتی و اجتماعی نه سر پیاز و نه ته پیاز هستند .

نظرات 10 + ارسال نظر
عارف 1390/08/27 ساعت 23:03 http://chert-pert.blogsky.com

چقدر کش دارش کردی ، در کل وسطش هم باشی به درد نمیخوری زیاد

همون هلو بهتره

در ضمن واسه برنامه پیشنهاد میکنم به سایت softpedia سر بزنین - برنامه هایی ک هیچ جا هنوز منتشر نشده رو گذاشته و auora firefox رو دانلود کنید ک جدیدترین نسخه هست و سریعتره !

ولی از اینکه جریان این ضرب المثل رو میفهمم خوشحال گشته ام !

ممنون از معرفی

ما هم بسی خوشحال گشته ایم

یادم رفت تو نظر قبلی وبلاگم رو بدم و بگم که آپم.

http://GreenDream.Blogsky.cOm

سر بزن .

بله بله حتما میسرم

[ بدون نام ] 1390/08/27 ساعت 12:28

آخر تو چی هستی ؟ چی صدات کنیم؟

پیاز؟
هویج؟
هلو؟
موزیلا.؟


من آناناسم با طعم هلو

MojtabaMax 1390/08/27 ساعت 12:17 http://nicemax.blogsky.com

سلام خوبید؟به نظرم آناناس از همشون بهتره...

راستی تو سر آناناسی با ته آناناس؟

وسط آناناس

سلام
قضیه این دخترا و شوهر کردنشون جالت بود
حالا کو شوهر سن هرچی میخواد باشه
قضیه این پیازم بنوسی لطفا کنجکاو شدم
سبز باشی

بله بله حتما

ZiZoOo 1390/08/26 ساعت 12:38 http://qabeax.persianblog.ir

واقعا که خیلی خیلی با نظر آقا یا خانم street group صفا کردم ............
.
.
.
اصلا ارزش یه وبلاگ به همین ناظران با معلومات .
آفرین بر شما ....

یه چیزی یاد گرفتیم

بله بله دقیقا

Nima 1390/08/26 ساعت 10:43 http://nimacruise.blogsky.com

پیاز !
من عاشق پیازم.

خانوم ما میدونیم اجازه هس بگیم؟
.
.
.
قصه از این قراره که این حکایت ریشه تاریخی نداره فقط بحثه گیاهیه سر پیاز تخم و گلشه که کاشته میشه ته پیازم که خودشه که خوردنیه و مفید از این قرار فقط می مونه ساقه پیاز که هیچ خاصیتی نداره حتی حیوونام نمیخورن پس وقتی میگیم نه سر پیازم نه ته پیاز یعنی بی خاصیتم یعنی نمیشه به من امید داشت

عجب

احسان 1390/08/25 ساعت 18:05 http://ehsanhp.blogsky.com/

آخرین ورژن فایرفاکس رو به راحتی میشه از سایت خودش دانلود کرد :

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/fx

من 8 رو دانلود کردم اما فایلش رو پیدا نکردم
3 دم دست بود گذاشتم






دوستای گل احسانی زحمت کشید خود سایت رو گذاشت
برید دانلود کنید

پلاک ۱۶ 1390/08/25 ساعت 17:56

تو هلویی عزیزم ...پیاز و هویج کیلو چنده...!!

من با این قضیه هلو هم مشکل دارم

تو پست بعدی مینویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد