هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

هفت سنگ

اینجا خونه ی منه ، به خونه کوچیک من خوش اومدید .

سپندار مذگان

شاید هنوز دیر نشده باشد که روز عشق را از ۲۶ بهمن ( Valentine) به ۲۹ بهمن ( سپندار مذگان ایرانیان باستان ) منتقل کنیم .
حتما به نگاه های پست سلام علیکم سر بزنید

نظرات 21 + ارسال نظر
من 1390/11/18 ساعت 14:12 http://www.1man-1to-ma.blogfa.com

سلام
اومدم سلامی بدم و برم
انقدر حرف دارم بزنم اما الان فعلا وقت ندارم
از آدمای خنثی خوشم نمیاد
که هرچیزی بهشون میگی میگه چشم قربان....شما درست می گین....
خوشم میاد پای حرفات تا آخرش هستی
این یه ارزشه
کاشکی خیلیای دیگه هم پای اعتقاداتشون مثل تو می موندند
خیلی برام لذت داره با تو بشینم بحث کنم

فعلا
.
.
.

بله برام منم کل کل با شما و به نتیجه نرسیدن خیلی لذت بخشه

من 1390/11/17 ساعت 11:48 http://www.1man-1to-ma.blogfa.com

من در حدی نیستم که به کسی توهین کنم و جسارت کنم
شخصیت همه پیش من عزیزه و قابل احترام
اما برخی باور هاشون یه کوچولو خدشه دار میشه که باز من مسئول تغییر باور هاو بقول خودت هدایتشون نیستم
من فقط گفتم اینجوری عرب و عجم کردن و انقدر ایرانی ایرانی کردن از نوع صفت هاییه که پیامبر صلی الله علیه واله در دوران جاهلیت باهاش مبارزه کردند...
قضاوت با خودتونه
مثل اینکه من بیام بگم دروغ به اینو اینو این می گن
یکی بلند شه بهم بگه تو به من تهمت زدی ...چرا بهم می گی دروغ گو؟؟؟؟
بابا من فقط گفتم دروغ یعنی این....
من کاری به اونی که دروغگو هست ندارم
و باز هم می سپارمتون به خدایی که همیشه آغوشش برای بنده هاش بازه....

آخه اصلا من نمیفهمم شما چرا اینقدر گیر مثال زدنی که من بیام از مثالت ایراد بگیرم

اولا که بازم مثل همیشه مثالت اشتباهه(توضیحش بماند)

دوما که شما چرا همه چیزو به هم ربط میدی ؟

گفتی روز ازدواجشون روز عشقه و مقدسه
خب من اینو قبول دارم
درسته


اما این چه ربطی به روز عشق آریایی ها داره ؟


چرا همه چیزو بهم ربط میدی که بگی اشتباهه ؟

من 1390/11/17 ساعت 11:42 http://www.1man-1to-ma.blogfa.com

دوباره سلام
شبنم جان!
من از باور های خودم می گم
من وقتی دیدم افرادی روزی رو قرار می دن به عنوان روز عشق لذت بردم
خیلی هم لذت بردم
و چون من دوست دارم همش از روی یه مسیر برمو و هی اینور و اون ور نرم
نگاه کردم توی دینم
دیدم یه عشق حقیقی و صد در صدی هست .... روز پیوند این دو عاشق رو برای خودم کردم روز عشق
این کار من عیب و نقصی داره؟
این کار من مشکلی داره؟
(باز هم میگم این جزء باور های منه و منم اومد مثل بقیه دوستات و مخاطبات از باور ها ونظراتم بگم)
بعدشم من از عرب ها حمایت نکردم و پشتشون نیستم
من میگم مسلمونا
بحث عرب و عجم خیلی گسترده ست و اینجا اگه بخوام بگم حوصله ی دوستات هم سر میره.....
اگه هرکی دوست داشت درین باره هم بشنوه بیاد پیش خودم....

بچه ها بدوین خونه ی خواهر طلبه

نونوچه 1390/11/16 ساعت 19:34 http://nonoche.blogsky.com

خاله بدو اسم مرغ دونیم رو بثتش تو وبت... من برگشتمممممممممممممم

ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول خاله جان

gita 1390/11/16 ساعت 15:54 http://khakestari001.blogfa.com

سلام هم با نظرت موافقم هم با وبت تو هم به من سر بزن

بهله

m.ali 1390/11/16 ساعت 13:48 http://0351.blogsky.com

salam . . .ye soal daram . . lotfan j bede . . . .che joori mishe code video roo too weblog gozasht . . .lotfan j bede . . akhe didam to shabihesho gozashti . . .

من کجا کد ویدئو گذاشتم خودم خبر ندارم ؟

من اصلا ویدئو تو وبلاگ نذاشتم

فقط عکس متحرک گذاشتم که مثل بقیه عکساست

من 1390/11/16 ساعت 11:04 http://www.1man-1to-ma.blogfa.com

سلام
دین بر همه چیز ارجحیت داره
پیامبر اومدن بگن که سیاه و سفید و ترک و کرد و ایرانی و عربی نداریم
اومدن بگن دین یعنی وحدت بین همه مسلمونا
اومدن بگن ما همه برای یه چیز فرستاده شدیم روی زمین
زمان قبل از اسلام که به دوران جاهلیت معروفه....عرب ها همین عقیده رو داشتند.....بین اقوام و ملیت ها فرق قائل می شدند
مهاجر و انصار....قریشی و غیر قریشی....و طایفه های مختلف
اگه ما هم بر این حکم هنوز قائل باشیم میشیم جزو جاهلیت مدرن
جاهلیت مدرن همون جاهلیت بدوی کهقبل از اسلام بوده و الان ما یه مقدار امروزی ترش کردیم....
اسلام برترین شاخصه ی ما باید باشه....
اول از همه بجای اینکه مارو ایرانی بدونن باید یه مسلمون بدونن ....وگرنه دینمون ....
روز های ملی هم روزهای عزیزیه برای ما
و در این روز ها هم ما شادی می کنیم
و برای اسطوره های ایرانی هم ارزش قائلیم
اما حرفه من اینه که ما باید دین رو در ارجحیت قرار بدیم
باید همه چیمون در حیطه ی دین باشه و ولا غیر

آخه عزیزِ من ، این حرفایی که زدی چه ربطی به حرف من داشت ؟
من میگم روز عشقو به جای ولنتاین توی سپندارمذگان جشن بگیریم

بعله منم قبول دارم توی دین ** سیاه و سفید و ترک و کرد و ایرانی و عربی نداریم **

اما من الآن اصلا راجب دین بحثی نکردم


روز های مقدس دینی جای خودش

من نمیگم ارزش اونا پایینه


عربا به ماها میگن عجم ** اصلا میدونی یعنی چی ؟ **

تا حالا شده بگن عربا فلان روز آریایی رو جشن گرفتن ؟

سنگ کیا رو به سینه میزنی ؟

به خاطر کیا داری به هموطنت میگی جاهل ؟

اینقدی که پشتشونی اونا هم پشتت هستن ؟

اما من به عنوان یه ایرانی اصیل روزهای ملی رو جشن میگیرم





کیا حرف منو قبول دارن ؟

نونوچه 1390/11/16 ساعت 10:55 http://nonoche.blogsky.com

اووووووووووووووف خاله عاشق این قالبتما....
بی هویج واسم باز میشه!!!

فقط به خاطر تو عوضش کردم خاله

نونوچه 1390/11/15 ساعت 22:23 http://nonoche.blogsky.com

خاله فک کنممممممممم اد ت کردم!!! تو هم ادم کن!!!

اددت کردم فدات شم

من 1390/11/15 ساعت 20:54 http://www.1man-1to-ma.blogfa.com

سلام
ما خیلی زودتر روز عشق روتغییر دادیم
ما روز ازدواج حضرت زهرا علیها سلام و امام علی علیه السلام
عاشق ترین انسان های روی زمین
بالاترین عشق روی این کره خاکی
و روز عشق حقیقی می دونیم و به عشقمون هدیه می دیم
این روز بهترین روز برای مت عاشق هاست

بله خیلی روز بزرگیه


اما اینجا ایرانه نه عربستان



پس روز عشق ما سپندارمذگان هستش

Unicorn 1390/11/15 ساعت 19:16

chi shod ke yade oon moghe ha oftadi ?!?!?!

نمیشه گفت

ستوده 1390/11/15 ساعت 14:40


من اومدم سک سک

فدات

نازنین 1390/11/15 ساعت 10:36 http://zekipedia.net/

سلام ب نظرم هیچ فرقی نداره چه روزی باشه ..مهم اینه عشق پاک رو جشن بگیریم و برای عشق پاک ب هم هدیه بدیم و تبریک بگیم

نه این دوستی های مسخره ک با یه عروسک و شکلات جشن میگیرن

سلام

بله حرف شما کاملا درسته



ما هم قصد داریم روز عشق پاکو از ولنتاین به سپندار مذگان انتقال بدیم

شبنم 1390/11/15 ساعت 01:08


انسان مجموعه ای از آنچه که دارد نیست ؛ بلکه انسان مجموعه ای است

از آنچه که هنوز ندارد، اما می تواند داشته باشد

ستوده 1390/11/14 ساعت 12:46

فعلا تا این 22 بهمن هست بقیه بهمن از نظر این آدم ها کشکه عزیزم .
زیاد به این چیزها فکر نکن از نظر این سیاست مئدارن همه ایران فقط22 بهمن

نمیتونم نگم ( ایششششششششششششششش )

ستوده 1390/11/14 ساعت 12:44

سک سک من امتیازم را دادم

قربونت

چه جالب !!!!! ما هم همین طور از این پس 29 بهمن روز عشق ماست

ایول به تو آریایی عزیز

Unicorn 1390/11/13 ساعت 19:16

سپندار مذگانو هستم ! ...

خب باش ! ...

Unicorn 1390/11/13 ساعت 19:15

man nagoftam ridam kheiliam az nomreham raziam va be khodam mibalam :D
vali kamtarinesh 12 bood na 18 taze ba erfagh !!

من هنوزم نظرم همون ایشه

ملت ایران از جمله ملت هایی است که زندگی اش با جشن و شادمانی پیوند فراوانی داشته است، به مناسبت های گوناگون جشن می گرفتند و با سرور و شادمانی روزگار می گذرانده اند. این جشن ها نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگی، خلق و خوی، فلسفه حیات و کلا جهان بینی ایرانیان باستان است. از آنجایی که ما با فرهنگ باستانی خود ناآشناییم شکوه و زیبایی این فرهنگ با ما بیگانه شده است.

چند سالی ست حوالی۲۶ بهمن ماه (۱۴ فوریه) که می شود هیاهو و هیجان را در خیابان ها می بینیم. مغازه های اجناس کادوئی لوکس و فانتزی غلغله می شود. همه جا اسم Valentine به گوش می خورد. از هر بچه مدرسه ای که در مورد والنتاین سوال کنی می داند که "در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته است از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قدغن می کند.کلودیوس به قدری بی رحم وفرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت.اما کشیشی به نام والنتیوس(والنتاین)،مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد.کلودیوس دوم از این جریان خبردار می شود و دستور می دهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می شود .سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق،با قلبی عاشق اعدام می شود...بنابراین او را به عنوان فدایی وشهید راه عشق می دانند و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق!"


اما کمتر کسی است که بداند در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است!
جالب است بدانید که این روز در تقویم جدید ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها ۳ روز پس از والنتاین فرنگی! این روز "سپندار مذگان" یا "اسفندار مذگان" نام داشته است. فلسفه بزرگداشتن این روز به عنوان "روز عشق" به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. بعنوان مثال روز اول "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی "بهترین راستی و پاکی" که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی "شاهی و فرمانروایی آرمانی" که خاص خداوند است و روز پنجم "سپندار مذ" بوده است. سپندار مذ لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را بعنوان نماد عشق می پنداشتند. در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می شده است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می شد، جشنی ترتیب می دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلا شانزدهمین روز هر ماه مهر نام داشت و که در ماه مهر، "مهرگان" لقب می گرفت. همین طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ یا اسفندار مذ نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشنی با همین عنوان می گرفتند.
سپندار مذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند.


شاید هنوز دیر نشده باشد که روز عشق را از ۲۶ بهمن ( Valentine) به ۲۹ بهمن (سپندار مذگان ایرانیان باستان) منتقل کنیم.

وقتی خودمون روز عشق داریم که دلیل انتخابی به این قشنگی داره واسه چی باید بریم تابع بقیه بشیم
من که از این به بعد روز عشق رو 29 بهمن میشناسم نه 25 بهمن

این مقدمه ی پست









اصلش هم نظر بعدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد